7 setembre 2015
Vicent Marzà entrevistat pel Mural Ràdio, tornem a l’escola

En aquesta ocasió estem davant d’un Mural esguitat de les consideracions del Conseller Vicent Marzà sobre el nou curs escolar i els reptes prioritaris que ha d’empènyer de manera cooperativa; coneixem les criatures màgiques que formaven part de la tradició oral dels nostres iaios que apareixen al llibre ‘Amics i Monstres’ de Francesc Gisbert; fruïm de la dramatització d’un dels contes distingits en el concurs literari dels Premis Sambori; escoltem els pensaments del cantant dels xiquets, Paco Muñoz que ha tret el disc ‘Amics poetes’; l’escriptor Manel Alonso presenta la seua antologia poètica musicada per més d’una vintena d’autors valencians en un doble cedé que porta per títol ‘I després vingué la música’. La banda sonora de El Mural la completa el grup Mai Mai amb l’LP ‘Arribar a Mart’ i Musicants, la nova formació de música mediterrània capitanejada pel fundador d’Al Tall, Manolo Miralles.
C

Marzà és fill de la LUEV, la llei d’Ús i Ensenyament del Valencià. També és hereu dels valors d’Escola Valenciana a través dels seus pares fundadors d’aquesta entitat cívica a Castelló. Les Trobades per la Llengua van començar quan ell tenia només dos anys. Unes vivències que marquen empremta. El jove conseller afirma que la seua aspiració és derogar la LOMCE, la controvertida Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa que va elaborar l’exministre José Ignacio Wert i que va ser aplicada al País Valencià en la seua màxima expressió. Pretén fer un repartiment just dels diners dels ciutadans perquè l’educació pública siga ‘el pal del paller’. La Conselleria ha reobert les unitats infantils d’una desena de centres d’arreu del País Valencià que veien amenaçada la seua supervivencia; el cas més paradigmàtic és el del Cremona d’Alaquàs.
Com a responsable de cultura, Vicent Marzà parla de la vitalitat de l’actual escena musical valenciana i de la voluntat de contribuir a crear circuits estables de concerts en els espais públics que havien estat vetats fins ara. També es mostra favorable a la creació de plans integrals com el del llibre i foment de la lectura.