El Trovam! presenta el cartell de l’edició 2015

trovam 2015 programació cartell Castelló

La ciutat de Castelló se prepara per a acollir del 21 al 24 d’octubre la tercera edició de la fira musical Trovam!, un certamen que ja comença a ser una plataforma de referència en la difusió de la música valenciana i l’intercanvi professional.

Un total de 24 grups musicals, cinc més que en la convocatòria de 2014, actuaran en diversos espais culturals de la capital de La Plana. Tots d’estils molt diversos, programats per arribar a un ampli ventall d’audiència. La idea és oferir una programació eclèctica que permeta donar a conéixer alguns dels projectes musicals més interessants de la actualitat i ser un fòrum de debat sobre el present i futur del sector professional.

Pep Gimeno Botifarra serà l’encarregat d’oferir el concert inaugural al Paranimf de la Universitat Jaume I de Castelló el 21 d’octubre, i ho farà amb el seu espectacle “Botifarra a banda“, acompanyat per la Banda Municipal de Castelló, una de les bandes professionals de referència. Compartirà escenari amb Carles Dénia, un músic de dilatada trajectòria que acaba d’estrenar nou disc en què s’endisa en els repertoris tradicionals mediterranis.

El dia 22 d’octubre, Maria Arnal (veu melismàtica) i Marcel Bagés (guitarra elèctrica), oferiran una actuació al Museu de Belles Arts de Castelló basada en la remescla de músiques a partir de fonoteques digitalitzades. Aquestes seran les actuacions prèvies a dos intenses jornades, 23 i 24 d’octubre, on la Pèrgola i el Teatre del Raval acolliran el gruix de la programació musical. Una programació eclèctica que combina propostes festives de músia de fusió (folk, pop, rock..), com Els Catarres, Bongo Botrako, Égalité, Doctor Prats, o Tom Bombadil, amb músiques urbanes, com Arrap, Rapsusklei, amb la música d’autor (Julio Bustamante, Néstor Mont, Ramón Godes), el surrealisme dadà (Enric Casasses, Don Simón i Telefunken) i l’experimentació sonora (Truna) que es donaran al Teatre del Raval. La plaça Santa Clara acollirà les actuacions per a públic familiar del dissabte, amb Trobadorets, Marcel el marcià i Històries de ratolins.

TROVAM! TROBADES PROFESSIONALS

A més a més, la Llotja del Cànem i el Museu de Belles Arts de Castelló acolliran les Trobades professionals del sector que enguany ocuparan la jornada completa del dijous 22 d’octubre i el matí del divendres 23. Enguany aquest convocatòria comptarà amb representants destacats d’altres festivals i fires musicals de l’Estat Espanyol i internacionals.

TROVAM! UN EMBRIÓ DE FIRA MUSICAL

Les institucions valencianes han renovat la confiança en aquest projecte que aspira a convertir-se en el mercat musical de referència al territori valencià. L’edició d’enguany servirà per a plantetjar el model de fira a què aspira en els pròxims anys, i del qual el Trovam! n’és l’embrió.

En les dos edicions anteriors, el Trovam! va convocar a més de 7.000 assistents i uns 150 professionals.

El Trovam! està organitzat per la Valencian Music Association (VAM!), un col·lectiu d’empreses musicals valencianes i compta amb el suport de l’Ajuntament de Castelló, la Diputació, la Universitat Jaume I, Culturarts (GVA), l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, i fira Mediterrània de Manresa. L’edició 2015 comptarà també amb el suport de la Diputació de València.

Les entrades estan a la venda en www.notikumi.com i www.onetwotix.com a un preu entre 6 i 16 euros.

PROGRAMACIÓ TROVAM 2015

21 octubre PARANIMF DE LA UNIVERSITAT JAUME I. 20h Concert inaugural Pep Botifarra amb la Banda Municipal de Castelló + Carles Dénia Concert fora d’abonament. 12€

22 Octubre Museu de Belles Arts de Castelló. 20h Maria Arnal i Marcel Bagés Gratuït

23 octubre TEATRE DEL RAVAL, 20h Isaac Ulam Néstor Mont Julio Bustamante Gener 6/7 euros

LA PÈRGOLA. 21h Xarim Aresté Doctor Prats Els Catarres Rapsusklei Égalité 8/10 euros

24 octubre Plaça Santa Clara. 11h Trobadorets Marcel el marcià Històries de ratolins Accés gratuït

TEATRE DEL RAVAL. 20h Ramón Godes Enric Casasses + Don Simón i Telefunken Truna Cabo San Roque 6/7 euros

LA PÈRGOLA. 21h Bongo Botrako Arrap Tardor El Blue

22 i 23 octubre Llotja del Cànem / Museu de Belles Arts. 9.30h TROBADES PROFESSIONALS DE LA INDÚSTRIA MUSICAL Accés gratuÏt