27 gener 2017
El ‘Sálvame’ dels youtubers es diu ‘Salseo Youtuber’
Salseo youtuber, sí. Si la premsa rosa tradicional informa sobre els famosos offline, per què no una altra sobre les personalitats d’internet, sobre els youtubers? Què què és salseo? És una paraula emprada en l’argot mil·lenial i youtuber per qualificar situacions pujadetes de to o qualsevol tafaneria social.
Què d’on ve? Segons planes com Uruyal, ve del popular programa de crònica social de Telecinco, Salsa Rosa, del qual s’ha derivat a “salseo” per a denominar les situacions tafaneres semblants al format rosa. Salseo s’ha posat de moda, com en el seu moment, d’acord amb les seues generacions, sorgiren mots o expressions com “guai del paraguai”, “okey, makey”, “dabuten/dabuti”, “¡Qué nivel, Maribel!” o “¿Te das cuaen?”.
I a falta d’un “mitjà” que donara compte del salseo dels youtubers hispanoparlants, aparegué el canal Salseo Youtuber, amb vora 230 mil seguidors. Si Salseo Youtuber no existira, s’hauria d’inventar, veritat Serafín Castellano? Seguint amb les expressions #serafincastellanes, “com no podia ser d’atra manera”, este canal l’ha creat un jove valencià, concretament de Sueca (Ribera Baixa).
Salseo Youtuber el gestiona Nacho Gutiérrez, vintanyer i informàtic de professió. Als inicis del 2015 decidí crear el canal on pujar vídeos sobre les darreres tafaneries dels youtubers. Només cal llegir la seua bio a Twitter: “Me cuelgo de la fama de los Youtubers. Vacilaetas épicas y bombazos infoGmativo”. Si és que els valencians/nes estem sempre a l’avantguarda.
Per als amants del salseo, al seu canal es troben tafaneries com la recentment anunciada relació amorosa entre el polèmic Dalas Review i Lizy P. O els conflictes entre youtubers com el de Melos Dead amb Miare o el de Dalas i Miare, o les noves novies dels creadors de vídeos com Vegetta 777 o El Rubius OMG.
Allò que començaria com un experiment, acabaria com el leit motiv del canal. Aprofitant la icona i estètica del programa Aquí hay tomate, Nacho Gutiérrez decidí crear una intro a l’altura del que acabaria de ser el projecte. Com diria Jorge Javier Vázquez: “Uuuuh, que fuerte, que fuerte, que fuerte, que fueeeeerte!”.
El vídeo més vist del Salseo Youtuber és “Dross y el Rubius – Mi libro Luna de Plutón” i el segon, el bombaso informativo “Natalipa enfadada por la novia de Giorgio de 2015“. Cada setmana, al valencià Nacho Gutiérrez no se li escapa cap polèmica i tafaneria nova de l’esfera youtuber per compilar-les en vídeos. Quina serà la propera?
Què d’on ve? Segons planes com Uruyal, ve del popular programa de crònica social de Telecinco, Salsa Rosa, del qual s’ha derivat a “salseo” per a denominar les situacions tafaneres semblants al format rosa. Salseo s’ha posat de moda, com en el seu moment, d’acord amb les seues generacions, sorgiren mots o expressions com “guai del paraguai”, “okey, makey”, “dabuten/dabuti”, “¡Qué nivel, Maribel!” o “¿Te das cuaen?”.
I a falta d’un “mitjà” que donara compte del salseo dels youtubers hispanoparlants, aparegué el canal Salseo Youtuber, amb vora 230 mil seguidors. Si Salseo Youtuber no existira, s’hauria d’inventar, veritat Serafín Castellano? Seguint amb les expressions #serafincastellanes, “com no podia ser d’atra manera”, este canal l’ha creat un jove valencià, concretament de Sueca (Ribera Baixa).
Salseo Youtuber el gestiona Nacho Gutiérrez, vintanyer i informàtic de professió. Als inicis del 2015 decidí crear el canal on pujar vídeos sobre les darreres tafaneries dels youtubers. Només cal llegir la seua bio a Twitter: “Me cuelgo de la fama de los Youtubers. Vacilaetas épicas y bombazos infoGmativo”. Si és que els valencians/nes estem sempre a l’avantguarda.
Per als amants del salseo, al seu canal es troben tafaneries com la recentment anunciada relació amorosa entre el polèmic Dalas Review i Lizy P. O els conflictes entre youtubers com el de Melos Dead amb Miare o el de Dalas i Miare, o les noves novies dels creadors de vídeos com Vegetta 777 o El Rubius OMG.
Allò que començaria com un experiment, acabaria com el leit motiv del canal. Aprofitant la icona i estètica del programa Aquí hay tomate, Nacho Gutiérrez decidí crear una intro a l’altura del que acabaria de ser el projecte. Com diria Jorge Javier Vázquez: “Uuuuh, que fuerte, que fuerte, que fuerte, que fueeeeerte!”.
El vídeo més vist del Salseo Youtuber és “Dross y el Rubius – Mi libro Luna de Plutón” i el segon, el bombaso informativo “Natalipa enfadada por la novia de Giorgio de 2015“. Cada setmana, al valencià Nacho Gutiérrez no se li escapa cap polèmica i tafaneria nova de l’esfera youtuber per compilar-les en vídeos. Quina serà la propera?
Més notícies
El festival Nòdul torna a la Vall del Xúquer
26 setembre 2024
El festival Nòdul torna a la Vall del Xúquer
26 setembre 2024