21 juny 2017
El millor gelat de l’Estat està en este poble valencià

Si vols fer este somni realitat, estàs en el territori més adient: el País Valencià. El millor gelat de l’Estat espanyol és d’un poble valencià, exactament a Sagunt (Camp de Morvedre) i es diu «gelat de galeta de l’àvia». Si t’apropes per l’Avinguda del Mediterrani de la localitat morvedrina, podràs assaborir-lo en Véneta. La gelateria la regenta Mauricio, un italià afincat a València que va deixar la seua feina en la borsa per la deliciosa professió de gelater. De fet, el gelat de galeta de l’àvia d’este establiment és també un dels 7 millors del món.
Fa just un any el programa vespertí de La1 de TVE, España Directo, s’interessà per la gelateria Véneta i féu un reportatge sobre el procés d’elaboració del millor gelat de l’Estat. En la peça, Mauricio explica que la matèriaprimera que fan servir és d’alta qualitat. Els pistatxos que fan servir són els qualificats com millors del món. A l’hora d’elaborar els gelats, l’italià segueix fil per randa les instruccions d’un full penjat a la paret de la cuina, amb les quantitats i ingredients exactes.
Per segon any consecutiu, els seus gelats van ser ditingits amb el primer premi com a Millor Gelat d’Espanya. No obstant això, este no és l’únic reconeixement, ja que els gelats de Véneta han aconseguit ser finalistes del món en el Gelato World Tour i ha estat el primer classificat en el Gelato Festival.
Més notícies
emac arriba al seu 10é aniversari
10 febrer 2025