Aprenem a produir música electrònica amb Eugeni Aguilar

produccio1

Segons la Viquipèdia, trobem que la definició de la composició musical és la següent: “La composició musical és l’art que té per objectiu la creació d’obres musicals. En la tradició musical europea el fet de compondre pressuposa l’estudi de diverses disciplines, com ara l’harmonia, el contrapunt, l’orquestració i també el coneixement de les formes musicals. En aquest cas, aquella persona que compon música s’anomena compositor”. Per extensió, la producció musical electrònica a més a més de l’aspecte de la composició també inclouria altres aspectes tècnics propis de l’enginyeria de so. 

No cal tardar molt a adonar-se’n de la manca evident de recursos, tutorials, informació i consells de producció en la nostra llengua, i és ben trist tractant-se precisament la nostra terra d’una referència en quant aquest tipus de música fa un parell de dècades; és per tot açò que em dispose a oferir-vos, d’ara en avant, articles de composició, mescla, masterització, disseny de so, tot orientat a la música electrònica i en la nostra llengua. Aniré barrejant articles de tendència electrònica i producció amb articles monogràfics genèrics sobre diversos aspectes del procés de construcció d’una cançó i d’altres, sobre com millorar el procés creatiu i fugir de la maligna procrastinació. Els aspectes que tractarem són els següents: 

eq1Creativitat; inspiració: tècniques per combatre el terror de la pantalla en blanc; inspiració per tot arreu; gravació de sons fora de l’estudi; audició d’altres tipus de música; fusió d’estils; col·laboracions amb altres artistes. Composició: tècniques de composició ràpida; típics temps de la música electrònica per estils; tonalitats, acords; melodies; línies de baix efectives. Producció: disseny de so amb sintetitzadors; modulació de mostres amb efectes; mostreig sobre altres cançons i mostreig de sons analògics reals; recerca acapellas; procés de bateries; síntesi d’efectes. Arranjament: arranjaments típics per estils; com fugir del mal de la “loopitis”; com salvar cançons podrides. mastering1Mescla: balanç de volum, equalització, compressió, filtrat, limitació, eliminació de freqüències, distorsió per a claredat de certs elements, imatge estéreo, panning efectiu, ús de la reverberació per crear dimensions del so, mono versus estéreo. Masterització: compressió multibanda, equalització global, automatització de volum efectiu, filtrat, limitadors, expansió del so, ampliació estéreo per bandes. Proves: proves en entorns diferents, versionat de les cançons. 

Ens llegim!!!

 

 

L'altaveu.cat utilitza cookies (galetes) per oferir-te una millor experiència. Clicant "Accepto", consenteixes l'ús de galetes al teu dispositiu tal i com descrivim a la nostra política de cookies.